Image
Blogs
ブログ
☆の王子様 から好きなセリフを一つ

本日は、星の王子様から、セリフを一つ:

I know a planet where there is a certain red-faced gentleman.

He has never smelled a flower. He has never looked at a star. He has never loved any one.

He has never done anything in his life but add up figures. And all day he says over and over, just like you:

‘I am busy with matters of consequence!’

And that makes him swell up with pride.

― Antoine de Saint-Exupéry, The Little Prince

<訳>

ボクは、赤ら顔のおじさんが住んでいる星を知っている。

そのおじさんは、花の香りをかいだことなんか一度もない、星を見たことだっていちどもない。人を愛したことだっていちどもない。

いつもいつも、計算ばかりしているんだ。そして、一日中、キミみたいに繰り返している

「ああ、忙しい!ああ、忙しい!」

そうして、自分を偉いと思っているんだ

~ 「星の王子様」 より~

翻訳の文章であること、またひと昔まえの文章であることから、英語が少し古いため、なんでこんな英語?と思うなら、あなたの英語力は素晴らしい。

どんな時も、どんな小さいことでも、少し立ち止まって熟考する努力は、日々忘れてはならない、と常に思わされる一文。

みんなも色々行動したり、勉強してから、「忙しい」って言おうね。